Jangan Serabutkan Blog Anda Dengan Banner Affiliate

Jangan Serabutkan Blog Anda Dengan Banner Affiliate

Loading...
Pernah tak korang masuk blog seseorang tu, penuh dalam tu banner produk affiliate yang dia promote? Kompem pernah kan? Sebab apa penuh? Sebab mungkin dengan harapan orang akan klik dan beli dari promosi banner yang telah diletakkan tu.
Tapi pernah ke korang terfikir..korang sebagai pengunjung blog, kenapa korang nak klik iklan tu ye? Adakah disebabkan nak mencari info yang lebih padat lagi?
Mungkin sesuai kalau korang letakkan tidak lebih dari 2,3 banner di blog dan di tempat yang sesuai. Tapi kalau dah lebih 3 banner ada di blog korang, tambah plak banner PPC company lagi…nampak tak sudah hilang peratusan untuk mereka membeli dari banner berkenaan.
 Jadi, korang fikirkan..banner dan link juga post mana yang ada banyak klik. Sentiasa pantau, link atau banner yang mana memberi klik yang tinggi kerana disitu terdapat potensi untuk dapatkan sales.
Dan ingin saya tegaskan disini ada beberapa pembaca setia blog saya komplen sbb banyak iklan yang saya tempek dalam blog saya,saya paham,kalau saya sekalipun masuk blog orng lain dan lihat banyak yang bertempek ngan banner iklan,terus terang memang saya serabut...menggangu tumpuan pembacaan...so apa saya lakukan??Of course...cepat-cepat saya blah...

Dan sekarang baru saya paham kenapa blogger-blogger otai amat simple sekali blognya,iklan pun hanya 3,4 sahaja...yang penting isi penyampaiannya yang menarik ramai pembaca.
So..harap-harap lepas ni korang akan paham kenapa blog saya dah pun kurang iklan...insyaallah saya akan pantau mana satu iklan yang akan saya kekalkan dan mana satu yang akan saya buangkan,of course iklan yang memberi saya imbuhan walau sedikit akan terus kekal dalam blog saya.....adhiosss...

Catat Ulasan

4 Ulasan

  1. Iklan yang banyak boleh melambatkan loading blog.

    BalasPadam
    Balasan
    1. ye...ada sesetgh iklan yang melambatkan loadiang sesebuah blog,tu yg kadang2 frust bila kita nak baca entry diorng

      Padam
  2. Betul tu..kita pun dah buang banyak iklan..coz kita sendiri tak suka blog yang dipenuhi terlalu banyak iklan..agak menggangu sebenarnya...

    BalasPadam
    Balasan
    1. akak pun perasan juga sebenarnya...contoh terbaik iklan dari syarikat yang berlainan,tapi kandungan iklannya adalah sama,tambah2 kalau kita tempek 2 atau 3 iklan yang sama,walhal...produk yang sama je yang kluor...lagi nampak serabut

      Padam

jerit kat sini