Pelik....Kulit Wanita Ini Perlahan-lahan Bertukar Menjadi Warna Perak

Pelik....Kulit Wanita Ini Perlahan-lahan Bertukar Menjadi Warna Perak

Loading...
                                              Rosemary Jacobs

SEORANG nenekberusia 71 tahun bernama Rosemary Jacobs mempunyai kulit berwarna perak selama 60 tahun terakhir. 

Keadaan yang jarang berlaku ini dia alami sejak usianya masih 11 tahun. 

Keadaan kulit yang jarang berlaku ini disebut argyria yang disebabkan oleh pendedahan kepada bahan kimia yang mengandungi perak. 

Kelainan ini juga dapat membuat kulit menjadi berwarna biru atau abu-abu. Kejadian unik ini terjadi saat Jacobs menggunakan titisan hidung yang mengandungi perak.

 Dia lalu didiagnosis akan mengalami keadaan seperti itu selama-lamanya. "Perubahan warna pada kulit saya berjalan sangat lambat, sehingga saya tidak menyedarinya. 

Tapi, setelah bertahun-tahun perubahan warna itu kelihatan jelas," ujar Jacobs, seperti dikutip Oddity Central , Kamis (19 / 12/2013). 

"Pihak doktor mengatakan kepada saya kalau keadaan fizikal seperti ini tidak ada ubatnya dan warna ini menjadi kekal di kulit saya. 

Kenyataan itu sangat menyakitkan saya," katanya. Beberapa rawatan telah dilakukan Jacobs selama bertahun-tahun. Ketika usianya 36 tahun, dia menjalani dermabrasion kulit atau prosedur untuk menghilangkan lapisan atas pada kulit.

Catat Ulasan

1 Ulasan

jerit kat sini